Алгоритм дій під час повітряної тривоги

Як діяти закладу освіти та учасникам освітнього процесу під час

повітряної тривоги

 

Підготовка учасників освітнього процесу на випадок повітряної тривоги під час занять у закладі освіти:

1. Учасники освітнього процесу мають бути ознайомлені з місцем розташування укриття та правилами поведінки під час евакуації й в укритті.

2. Учасники освітнього процесу заздалегідь повинні вміти виконувати заходи з Плану реагування на надзвичайні ситуації та Інструкції закладу освіти, які передбачені на випадок отримання сигналу повітряної тривоги.

3. Заклад освіти заздалегідь розміщує всі покажчики напрямку руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників освітнього процесу.

4. Керівник має визначити відповідальну особу з-поміж працівників закладу освіти, яка супроводжуватиме учасників освітнього процесу під час евакуації до укриття.

5. Керівник заздалегідь встановлює відповідальних осіб, які після евакуації перевіряють заклад на наявність присутніх учнів за межами укриття.

Як діяти педагогічним працівникам під час повітряної тривоги.  Якщо педагогічний працівник перебуває в закладі освіти

Нагадуємо педагогічним працівникам алгоритм від ДСНС щодо дій вчителя у разі повітряної тривоги під час занять у закладі освіти:

1. Відповідальна особа (черговий адміністратор та формування по оповіщенню) у разі надходження сигналу вмикає наявну систему оповіщення закладу.

2. Вчитель миттєво сповіщає учнів (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинення заняття.

3. Відповідальна особа(черговий адміністратор та формування по оповіщенню) разом із вчителями має скоординувати хід евакуації учнів від класу укриття.

4. Учні класів мають бути організовані для негайного пересування двома колонами з приміщення кабінету. Відповідальні за евакуацію особи(черговий адміністратор та формування по оповіщенню) повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до укриття.

5. Відповідальні за евакуацію особи повинні знаходитися біля виходу із укриття для здійснення контролю за порядком та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.

6. Учні під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя.

7. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити, щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні займуть свої місця відповідальний за клас педагог, який має у цьому класі урок, повинен перевірити наявність усіх учнів.

8. Під час перебування в укритті вчителі повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей.

9. Якщо батьки хочуть забрати під час повітряної тривоги дитину з укриття – педагогічний працівник не має права передавати їм дитину.

10. Якщо батьки наполягають на перебуванні дитини в домашньому укритті та беруть на себе відповідальність за збереження її життя, то педагог реєструє дитину в журналі обліку, батьки засвідчують своїм підписом і забирають дитину.

Якщо тривога застала педагогічного працівника перед початком робочого дня

Якщо працівник має змогу швидко за 5-7 хвилин дістатися до закладу освіти і в закладі освіти є укриття, то працівник переміщується до укриття закладу освіти. Але варто враховувати розташування закладу освіти.

Не вимагається від працівників прибути до закладу освіти під час повітряної тривоги.

Дії батьків до та під час повітряної тривоги

Щоб підготуватися до можливої повітряної тривоги

 долучитися до каналу комунікації закладу освіти в особі класного керівника , щоб володіти оперативною та необхідною інформацією у разі повітряної тривоги;

 надати усі можливі контакти класному керівнику тих, хто може забирати дитину з закладу освіти.

В евакуаційний рюкзак дитини варто покласти записку від батьків, у якій вказано прізвище, ім’я, по батькові дитини, дата народження, адреса проживання, контакти батьків, сімейне фото (за можливості й, бажано, з підписами, хто на ньому зображений). Також варто зазначити в цій записці резус-фактор та групу крові дитини.

Якщо під час повітряної тривоги дитина перебуває в закладі освіти

1. Батьки не можуть забрати дитину з укриття під час повітряної тривоги, а педагог, відповідно, не має права відпустити дитину з укриття навіть на прохання батьків. До завершення повітряної тривоги дитина повинна залишатися в укритті. Адже так батьки наражають на небезпеку і себе, й дитину.

2. Батькам залишатися там, де вони є, і шукати найближче безпечне укриття для себе, а дитині – перебувати в укритті закладу освіти. Нагадайте дитині, що під час повітряної тривоги треба слухати вчителя і не слід покидати заклад освіти, щоб бігти додому або на вулицю.

3. Якщо батьки наполягають на перебуванні дитини в домашньому укритті та беруть на себе відповідальність за збереження її життя, то педагог реєструє дитину в журналі обліку, батьки засвідчують своїм підписом і забирають дитину.

Пунктами 15-16 Порядку заповнення та перебування в спорудах фонду захисних споруд цивільного захисту (Витяг із Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджений наказом МВС від 09.07.2018 № 579) визначено, що вихід із укриття здійснюється тільки якщо надійшла інформація про відсутність небезпеки (після уточнення ситуації), а також у випадках вимушеної евакуації.

Вимушена евакуація із укриття проводиться, якщо:

 відбулося пошкодження укриття, що виключає подальше перебування в ній осіб, які укриваються;

 відбулося затоплення укриття;

 сталася пожежа в укритті та утворилися в ній небезпечні концентрації шкідливих газів;

 було досягнено граничних параметрів внутрішнього повітряного середовища, наприклад, в укритті суттєво знизився рівень кисню або у повітря є якісь небезпечні речовини.

Якщо повітряна тривога трапилася дорогою до/із закладу освіти

Якщо повітряна тривога застає здобувача дорогою до чи з закладу освіти. Пропонуємо батькам такі рекомендації:

 оберіть із дитиною безпечний шлях до ліцею та у зворотному напрямку (тобто складіть своєрідний маршрут руху), далі оберіть укриття, які дитина зможе використовувати дорогою в разі сигналу повітряної тривоги;

 поясніть дитині, щоб вона рухалася тільки за складеним маршрутом, не зупинялася і нікуди не звертала;

 наголосіть дитині, що якщо немає можливості швидко дійти до ліцею або дому під час сигналу повітряної тривоги, щоб дитина прямувала до визначеного вами укриття і перебувала всередині укриття, а не біля його входу;

 навчіть дитину не торкатися оголених електричних дротів, невідомих предметів, проговоріть правила мінної безпеки. повідомте класного керівника про місцеперебування дитини або попросіть дитину це зробити.

Що робити учасникам освітнього процесу, якщо не встигли добігти до укриття під час обстрілу: поради ДСНС

Якщо не було часу добігти до укриття, ДСНС радить:

 негайно перейти в приміщення без вікон або скористатися правилом двох стін (перша стіна бере на себе силу вибуху, друга – руйнування);

 якщо виникла пожежа чи пошкодження будинку – зателефонувати 101, вказавши точну адресу, поверх та покинути небезпечне місце;

 якщо в будинку стався вибух – слід якнайшвидше самостійно залишити будівлю та залишити двері відчиненими, щоб рятувальники не зрізали їх

 

 

 

Рекомендації щодо дій у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації 

(з сайта МОН. лютий 2022р.)

1.   За посиланням "Рекомендований вміст тривожної валізи”.

2.   За посиланням "Брошура «У разі надзвичайної ситуації або війни», що розроблена Міністерством культури та інформаційної політики".

3.   Дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз склала посібник «Ми готові. Про дітей». Як говорити про загрози з найменшими членами родини і як навчити їх діяти різних ситуаціях, як то природні катаклізми чи війна. У своїх рекомендаціях Ройз спиралась на матеріали Служби тилу Ізраїлю. Вона пропонує закріплювати знання у форматі ігор у супергероїв.

АКТУАЛЬНО ДЛЯ КЕРІВНИКІВ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ (2021  рік)

З чого починати цивільний захист у навчальному закладі
Джерело (натисніть на картинку):
https://sites.google.com/a/kirovogradschool16.klasna.com/civilnij-zahist/home/Screenshot_25.png

Завдання керівника навчального закладу з цивільного захисту: